10 Tips om uw gezondheid op het werk te verbeteren

Gezondheid

1. Drink voldoende water

Water is belangrijk voor ons lichaam. Het is niet alleen belangrijk om dorst te voorkomen, maar ook om te zorgen dat het lichaam goed functioneert. Het helpt bij een betere focus en zorgt dat alle organen in ons lichaam gezond blijven. Drink daarom 8 tot 10 glazen water per dag.

2. Sport regelmatig, ook op kantoor

U kunt diverse dingen doen om voldoende beweging te krijgen. Bewegen helpt om beter te functioneren en het houdt ons lichaam bovendien erg gezond. Zorg ervoor dat u iedere dag minimaal een half uur actief beweegt. Lukt het niet om naar de sportschool te gaan of mee te doen met uw sportteam? Probeer dan de volgende oefeningen om ook op kantoor te zorgen dat u continu productief en fit blijft: https://www.heijka.nl/blog/7-tips-om-uw-houding-op-kantoor-te-verbeteren-23/

3. Drink groene thee en af en toe koffie

Groene thee is goed voor ons lichaam. Het bevat anti-oxidanten en helpt om ons lichaam te reinigen. En dat niet alleen: in groene thee zit ook nog een cafeïne. En we kennen allemaal de fijne bijwerkingen van cafeïne. We houden langer de focus vast, het is gemakkelijker om goed te werken en het houdt ons ook nog eens wakker. Drink daarom regelmatig groene thee voor de goede stoffen en zet af en toe een lekkere bak koffie om wakker te blijven.

4. Eet elke dag een gezond lunch

De voeding die u gedurende de dag binnenkrijgt heeft een grote invloed op de productiviteit. U kunt redelijk gemakkelijk zorgen dat u gezond blijft zolang u aan het werk bent. Eet iedere dag een lekkere salade als lunch en voorkom zo dat u gedurende de dag een middagdipje krijgt. Een salade is licht en zit boordevol belangrijke stoffen die ons lichaam helpen om goed te functioneren.

5. Voorkom RSI en andere spierpijn

De gezondheid is niet alleen afhankelijk van de dingen die wij eten en die wij doen. Het heeft ook te maken met de houding die u tijdens het werk aanneemt. Een verkeerde houding kan vervelende gevolgen hebben. Denk bijvoorbeeld aan de pijn in de polsen, de nek en de schouders. U heeft deze ongetwijfeld al eens gevoeld. Het is gemakkelijk om deze pijn te voorkomen: investeer in goede ergonomische kantoormeubelen. Deze helpen u beter te zitten en zullen daarom bijdragen aan een betere gezondheid.

6. Zorg voor een hygiënische omgeving

De bacteriën op het bureau, het toetsenbord en die in ons kantoor rondhangen kunnen een negatieve invloed op onze gezondheid hebben. Het is daarom belangrijk dat u de bacteriën zo veel mogelijk probeert te voorkomen. En dat is erg gemakkelijk, want u hoeft hiervoor alleen maar goed op de hygiëne te letten. Voorkom dat de bacteriën op uw werkplek u ziek maken en zorgt dat uw bureau en uw elektronica regelmatig een schoonmaakbeurt krijgen.