Een after dinner dip na de lunch? Lees deze tips

Veel mensen hebben er last van na de maaltijd: een after dinner dip. Heb je een after dinner dip, dan voel je je plotseling erg moe. Hierdoor is het moeilijk je te concentreren en krijg je bijna niets meer gedaan, soms wel urenlang. Heb jij op dit moment last van een after dinner dip? Lees dan in dit artikel hoe je van dit vervelende dipje af kunt komen.

Wat is een after dinner dip?

Voor we je vertellen hoe je jouw after dinner dip kunt verhelpen, is het goed om te weten wat een after dinner dip precies is. Heb je een after dinner dip, dan voel je je moe en lusteloos na het eten. Dit heeft te maken met je bloedsuikerspiegel. Als je eet, worden de koolhydraten in je eten omgezet in glucose. Dit stofje komt in je bloed terecht. Door de glucose in je bloed, stijgt de bloedsuikerspiegel. Lukt het je lichaam niet om de glucose in je bloed snel op te nemen in je cellen, dan blijft de bloedsuikerspiegel tijdelijk wat hoger. Hierdoor voel je je moe en lusteloos.

Je hebt last van een after dinner dip tot je bloedsuikerspiegel weer daalt. Dit gebeurt als je lichaam de glucose in je bloed heeft opgenomen in de cellen. Helaas kan dit even duren en dit betekent dat je langere tijd moe en lusteloos op kantoor zit. Vervelend!

Tips om je after dinner dip te verhelpen

Heb je last van een after dinner dip? Dan zijn er enkele dingen die je kunt doen om je weer energieker te voelen. Hieronder geven we drie effectieve tips om jouw dip te verhelpen.

Tip 1: beweeg achter je bureau

Beweging is de beste remedie tegen de after dinner dip. Nu heb je waarschijnlijk geen tijd om een uur naar de sportschool te gaan, maar je kunt gelukkig ook achter je bureau bewegen. Dit doe je met een bureaufiets, een speciale fiets die je onder je bureau kunt zetten. Door even een half uurtje te fietsen, ben je in een mum van tijd van die vervelende dip verlost. Een wandeling is ook een goede remedie tegen de after dinner dip.

Tip 2: ga even staan

Door een actieve houding aan te nemen, verdwijnt je after dinner dip vanzelf. Blijf daarom niet zitten, maar werk even staand. Dit kun je het beste doen met een zit-sta bureau, ofwel een bureau waar je achter kunt zitten en achter kunt staan. Heb je vaak last van een after dinner dip? Dan is het zeker geen overbodige luxe om in een zit-sta bureau te investeren.

Tip 3: klets even met een collega

Je kunt je hersenen ook wat oppeppen door een gesprek te voeren met een collega. Zeker een levendige conversatie zal ervoor zorgen dat je je weer fit en energiek voelt. Ideaal als jij en je collega allebei last hebben van een after dinner dip, want dan kunnen jullie na dat gesprekje weer lekker aan de slag.