3 tips voor een creatief kantoor

Is creativiteit een van de belangrijkste kernwaarden van jouw bedrijf? Dan is het belangrijk om je kantoor creatief in te richten. Maar hoe zorg je voor een creatieve inrichting, zonder dat de productiviteit op kantoor achteruit gaat? Dat lees je in dit artikel. Zo geven we op deze pagina drie tips om jouw kantoor creatief én effectief in te richten.

Denk ‘out of the box’

Als je jouw kantoor creatief in wil richten, moet je creatief denken. Dit betekent dat je even niet binnen de lijntjes moet kleuren, maar ‘out of the box’ moet denken. Kijk bijvoorbeeld eens naar het kantoor van Coolblue, de bekende elektronica webwinkel. Als medewerkers van Coolblue met elkaar willen vergaderen, doen ze dit in een creatieve vergaderruimte. Ze kunnen vergaderen in een ballenbak, maar ook in een stadion en zelfs in een container. De achterliggende gedachte? Door te vergaderen in een gekke ruimte, wordt de creativiteit gestimuleerd.

Zo ver hoef je niet te gaan bij het creatief inrichten van je kantoor, maar ‘out of the box’ denken levert zeker creatieve uitspattingen op. Richt je vergaderruimtes eens anders in dan je gewend bent en de creativiteit op kantoor gaat vanzelf stromen.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen

Vrijwel iedere kantoorruimte brengt bepaalde problemen met zich mee. De ene kantoorruimte is vrij klein, de andere kantoorruimte is weer heel groot. Ook kan je kantoor licht, donker, sfeerloos of heel chaotisch zijn. Als je jouw kantoor creatief wil inrichten, moet je niet in deze problemen denken. Denk juist in oplossingen, want daar kom je een heel eind mee. Ook in creatieve zin.

Stel, je hebt een heel groot en hoog kantoor. Omdat je kantoor zo groot en hoog is, is het lastig de ruimte sfeervol in te richten. Dit kun je als een probleem zien, maar je kunt ook in oplossingen denken. Wat kun je doen om jouw kantoorruimte toch sfeervol in te richten? En hoe kun je die grote en hoge ruimte het beste benutten? Als je op deze manier denkt, kun je jouw kantoor creatief inrichten. Daar komt nog bij dat je op deze manier je kantoorruimte optimaal kunt benutten, zelfs de minder sterke punten van het kantoor.

Vergeet de accessoires niet

Het is belangrijk mooie meubelen aan te schaffen voor je creatieve kantoorinrichting, maar meubels zijn niet alles. Als je jouw kantoor echt sfeervol en creatief in wil richten, heb je ook accessoires nodig. Zeker accessoires aan de muur zijn belangrijk, want deze geven de ruimte echt een andere uitstraling. Ook kunnen bepaalde foto’s en kunstwerken aan de muur je creativiteit stimuleren.

Als je mooie kantoormeubelen hebt aangeschaft bij Heijka Kantoormeubelen, richt je je op de overige inrichting van je creatieve kantoorruimte. Kijk eens naar de muren: welke accessoires geven jouw muren een creatieve en inspirerende uitstraling? Ga op zoek naar deze accessoires en je geeft jouw kantoor echt een creatieve, inspirerende en sfeervolle boost.

De meest voorkomende kwaaltjes op kantoor

bureau antraciet 160

De meeste mensen met een kantoorbaan zitten de hele dag. Ze lopen af en toe naar de printer, naar een vergaderruimte in het gebouw of naar een collega, maar verder wordt er niet veel bewogen. Het gevolg? Ze krijgen last van allerlei kantoorkwaaltjes, ofwel klachten die voornamelijk op kantoor voorkomen. Wat de meest voorkomende kantoorkwaaltjes zijn en hoe je kunt voorkomen dat je deze klachten krijgt, lees je op deze pagina.

Pijn in de onderrug

Ontzettend veel mensen die op kantoor werken, hebben last van pijn in de onderrug. Dit komt simpelweg omdat ze de hele dag zitten. Een zittende houding is erg belastend voor de rug, zeker als je de hele dag zittend doorbrengt. Om te voorkomen dat je pijn in de onderrug krijgt, is het dan ook belangrijk af en toe te bewegen. Bijvoorbeeld door tijdens de lunch een stukje te wandelen of door even staand te werken.

Je kunt ook pijn krijgen in je onderrug als je langere tijd een verkeerde houding aanneemt. Als je vaak beweegt op kantoor en nog steeds last hebt van je rug, is dit een teken dat je je houding moet verbeteren. Check even of je bureaustoel wel goed staat, controleer de hoogte van je tafel en pas je houding aan om je rugklachten te verminderen.

Pijn in de nek

Je kunt pijn in je nek krijgen als je de hele dag achter je computer zit, maar ook als je dagenlang in een bepaald dossier zit te lezen. Om pijn in de nek te voorkomen, is het belangrijk regelmatig even van je bureau weg te lopen. Strek de benen, rek je even lekker uit en zorg ervoor dat je nek even een andere houding aanneemt. Hierna kun je weer fris en fruitig aan het werk.

Heb je regelmatig last van pijn in je nek? Dan staat het beeldscherm van je computer wellicht te hoog of juist te laag. Het is goed om even te controleren of je beeldscherm wel goed staat, zodat je in de toekomst geen last meer hebt van die vervelende nekklachten.

Kramp in de benen

Beweeg je niet voldoende tijdens het werk, dan kun je ook last krijgen van je benen. De beste manier om kramp in de benen te voorkomen, is door een bureaufiets aan te schaffen. Deze fiets zet je onder je bureau, zodat je tijdens het werken al zittend kunt fietsen. Wij raden je aan om een paar keer per dag een half uurtje te fietsen om kramp in de benen te voorkomen.

Heb je vaak last van kramp in de benen? Dan kun je er ook voor kiezen om staand te gaan werken, in ieder geval een paar uur per dag. Om zowel zittend als staand te kunnen werken, koop je een zit-sta module. En heb je zowel een bureaufiets als een zit-sta module, dan garanderen wij je dat je geen last meer zal hebben van kramp in de benen.

Een groot kantoor sfeervol inrichten: 3 tips

Een grote kantoorruimte is hartstikke praktisch, aangezien je hier veel spullen in kwijt kunt. Helaas is een groot kantoor minder sfeervol. Althans, het is lastiger een grote kantoorruimte sfeervol in te richten. Toch is het zeker niet onmogelijk om jouw grote kantoor sfeer te geven. Gebruik de drie tips in dit artikel en je komt al een heel eind.

Creëer diverse hoekjes

Je hoeft niet al je kantoormeubelen in het midden van je grote kantoor te zetten. Sterker nog, het is veel beter om meerdere hoekjes te creëren. Zo heeft ieder deel van je kantoor een eigen functie en ziet de ruimte er bovendien gezelliger uit.

Tip: het is niet nodig daadwerkelijk meerdere ruimtes te creëren op kantoor, bijvoorbeeld door wandjes of hoge kasten neer te zetten. Onzichtbare grenzen doen ook al voldoende. Als je meerdere werkplekken creëert zonder muren of kasten er tussenin, zie je echt wel waar de ene werkruimte ophoudt en de andere werkplek begint.

Zorg voor kleur

Een kantoorruimte hoeft helemaal niet wit te zijn. Je kantoor moet niet te druk worden met allerlei gekke kleuren en prints, maar je mag best een opvallend kleurtje aan de ruimte toevoegen. Door je kantoor kleur te geven, krijgt de ruimte meer warmte en dus meer sfeer. En kies je voor een kleur die ook in de huisstijl van je bedrijf terugkomt, dan is je kantoor helemaal compleet.

Het is helemaal niet nodig alle muren in je kantoor te schilderen. Schilder je één of twee muren, dan ziet je kantoor er al heel anders uit. En met één of twee geschilderde muren voorkom je dat je kantoor veel te druk en chaotisch wordt.

Hou het lekker leeg

Je kantoor moet niet kaal en kil ogen, maar het is ook weer niet de bedoeling de hele ruimte vol te zetten. Het is juist wel prettig als je ruime kantoor lekker ruimtelijk blijft ogen: van een groot aantal meubels krijg je een claustrofobisch gevoel. Probeer je kantoor daarom niet helemaal vol te zetten met allerlei werkplekken, kasten en tafels, maar houd het lekker leeg. Eigenlijk heb je niet veel meer nodig dan een aantal werkplekken, een paar opbergkasten en eventueel wat extra grote meubelen, zoals een bank om te relaxen of een grote tafel om samen aan te eten.

Een sfeervol kantoor met Heijka Kantoormeubelen

Wil jij jouw grote kantoorruimte sfeervol inrichten, zonder de ruimte veel te druk en/of chaotisch te maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij komen graag bij je langs, om jouw kantoorruimte eens goed onder de loep te nemen. Vervolgens kunnen wij je helpen jouw kantoor professioneel, representatief én sfeervol in te richten, ook als de ruimte ontzettend groot is.

Burn-outs voorkomen als werkgever: 5 tips

Bureau wit 2 meter

Helaas komen burn-outs steeds meer voor in Nederland. Ook een van jouw werknemers kan een burn-out krijgen, ook als je een goede werkomgeving hebt gecreëerd. Wil je voorkomen dat een van je werknemers langere tijd thuis komt te zitten door een burn-out? Gebruik dan de tips in dit artikel om burn-outs bij je werknemers te voorkomen.

Wees betrokken

Als werkgever is het erg belangrijk om te weten wat er speelt op de werkvloer. Je moet niet alleen op de hoogte zijn van de zakelijke ontwikkelingen op de werkvloer, maar ook van de sfeer op de werkvloer. Hoe voelen je werknemers zich? Zijn ze nog gelukkig bij jouw bedrijf? Is de werkdruk niet te hoog? Je komt hier alleen achter door betrokkenheid te tonen. Ga regelmatig de werkvloer op en vraag eens rond hoe alles gaat en hoe iedereen zich voelt. Als het niet goed gaat met een bepaalde werknemer, is de kans groot dat je dit hoort. Wellicht kun je nu ingrijpen voor er inderdaad een burn-out ontstaat. Bijkomend voordeel: werknemers waarderen een betrokken werkgever zeer.

Blijf positief

Het is erg belangrijk je werknemers regelmatig een compliment te geven. Laat zien dat je je werknemers waardeert, want dan presteren ze een stuk beter. Ook is de kans op een burn-out kleiner als je regelmatig complimenten geeft, zelfs bij een vrij hoge werkdruk.

Wees alert op veranderingen

Als iemand zich niet goed voelt, bijvoorbeeld door een te hoge werkdruk, kun je dit vaak wel een beetje zien. De een kruipt in zijn schulp, de ander wordt ineens heel opstandig of meldt zich wat vaker ziek. Wees alert op veranderingen, zodat je hier snel en adequaat op in kunt spelen. En is je bedrijf te groot om zelf iedereen in de gaten te houden? Train dan de leidinggevenden binnen je bedrijf, zodat zij (negatieve) veranderingen goed kunnen signaleren. Hoe sneller je een negatieve verandering signaleert, des te sneller en beter je hierop in kunt spelen. Ook zo kun je burn-outs voorkomen.

Ga het gesprek aan

Merk je dat een bepaalde werknemer wel erg vaak overwerkt? Ga dan eens het gesprek met hem of haar aan. Merk je dat een bepaalde collega zich een beetje zit te vervelen? Dan kun je ook het gesprek aan gaan. Wat velen niet weten, is dat je ook een burn-out kunt krijgen door een te lage werkdruk, ofwel door langdurige verveling. In dit geval wordt er ook wel gesproken over een bore-out.

Verlaag de drempel om hulp te zoeken

Veel mensen die uiteindelijk een burn-out krijgen, raken opgebrand omdat ze te laat of helemaal geen hulp hebben gezocht voor hun problemen. Dit komt veelal omdat zij niet bij hun leidinggevende aan durven te kloppen: ze willen simpelweg niet zeuren. Als je de drempel om hulp te zoeken verlaagt, is de kans groot dat werknemers sneller met hun problemen bij hun leidinggevende aankomen. Zo kunnen eventuele burn-outs voorkomen worden.

Een goede manier om de drempel voor het zoeken van hulp te verlagen, is door een bijeenkomst over werkstress te organiseren. Laat zien dat je het vervelend vindt dat sommige mensen zich gestrest voelen en geef ook tips om minder gestrest te zijn. Mensen die echt gestrest zijn, voelen zich gehoord en kloppen na de bijeenkomst wellicht bij hun leidinggevende aan om over hun stress te praten.

3 tips om de opbergkast eens goed op te ruimen

Een opbergkast is hartstikke handig. Je kunt hier niet alleen al je dossiers in kwijt, maar ook allerlei andere spullen. Denk hierbij aan printerpapier, pennen, potloden, nietmachines en ga zo maar door. Omdat een opbergkast zo ontzettend handig is, is de kans groot dat je hier vrijwel alle rond slingerende spullen op kantoor in op gaat bergen. Het gevolg? De opbergkast wordt zo vol, dat je uren moet zoeken voor je dat ene dossier of de nietmachine gevonden hebt. Is dit bij jou ook het geval? Dan geven wij je graag drie tips om jouw opbergkast eens goed op te ruimen.

Verplaats oude dossiers naar de zolder

De dossiers van 2017 en 2018 heb je waarschijnlijk nog dagelijks nodig, maar kijk je nog wel eens in die dossiers van 2016, 2015 en 2014? De kans is groot dat je deze dossiers nooit meer opent, maar ze liggen nog wel in de opbergkast. Heb je nog wat oude dossiers in de opbergkast liggen, die je werkelijk nooit meer gebruikt? Verplaats deze dan naar de zolder of de kelder. Als je de dossiers nog een keertje nodig hebt, kun je ze altijd pakken. Zo niet, dan liggen ze niemand in de weg.

Wij raden je aan om dossiers die je al minimaal een jaar niet meer geopend hebt, op zolder of in de kelder te leggen. Als je een dossier een jaar lang niet geopend hebt, is de kans klein dat je dit op de korte termijn wel zal doen. Je kunt het dossier dan ook best naar de zolder of de kelder verplaatsen.

Durf dingen weg te gooien

Veel mensen vinden het moeilijk dingen weg te gooien. Bij deze mensen ligt de opbergkast vol pennen die het niet meer doen, nietmachines die kapot zijn, gekreukt printerpapier en ga zo maar door. Zonde, want je kunt deze ruimte in de opbergkast nu niet voor andere dingen gebruiken, die wél belangrijk zijn. Als je jouw opbergkast een keer goed op wil ruimen, moet je durven dingen weg te gooien. De nietmachine die al een paar maanden kapot is, gaat echt niet meer werken. De pennen die bijna leeg zijn, ga je niet meer gebruiken. Gooi die spulletjes gewoon weg en je hebt ineens zeeën van ruimte in de opbergkast.

Creëer orde

Natuurlijk blijven er nog veel spullen in je opbergkast liggen, ook als je deze erg goed hebt opgeruimd. Dit is helemaal niet erg, als je deze spullen maar op de juiste manier opbergt. Sorteer dossiers op alfabetische volgorde, doe pennen, potloden en ander schrijfgerei in een grote bak en leg spullen als nietmachines, perforators en dergelijke ook netjes bij elkaar. Met een ordelijke opbergkast vind je veel gemakkelijker waar je naar op zoek bent. Ook als de kast helemaal vol zit.    

3 tips om je kantoor goed te beveiligen

Inbrekers hebben het niet alleen voorzien op woningen, maar proberen ook regelmatig bedrijfspanden in te komen. Wil jij voorkomen dat je het slachtoffer wordt van een inbraak in je kantoorpand? Dan raden wij je aan jouw kantoor goed te beveiligen. In dit artikel lees je hoe je dit doet.

Investeer in goede sloten

Het huidige slot van je kantoorpand lijkt misschien goed, maar is dit slot ook echt in staat om inbrekers buiten de deur te houden? Wat veel mensen niet weten, is dat slimme inbrekers ook ogenschijnlijk goede sloten open kunnen krijgen. Hier doen ze niet eens lang over, namelijk slechts enkele seconden.

De beste manier om inbrekers buiten de deur te houden, is door in goed hang- en sluitwerk te investeren. Goede sloten zijn niet open te breken, ook niet door zeer intelligente en zeer ervaren inbrekers. En weet je niet zeker of de huidige sloten van jouw bedrijfspand veilig genoeg zijn? Laat dan een slotenmaker langskomen en je komt hier vanzelf achter. Zijn de sloten niet goed genoeg, dan kan de slotenmaker deze direct vervangen.

Laat een alarm installeren

Wil je jouw bedrijfspand nog beter beveiligen? Laat dan een alarm installeren. Vroeger waren alarmsystemen vrij prijzig, maar tegenwoordig zijn er ook vele goede alarmsystemen op de markt die helemaal niet zo duur zijn. Bepaal voor jezelf aan welke eisen jouw alarmsysteem moet voldoen en hoe duur dit systeem mag zijn. Ga vervolgens op zoek naar een alarmsysteem dat bij jou past en bovendien binnen je budget valt. De kans is groot dat je een goed systeem kunt vinden voor weinig geld, voor een nog betere bedrijfspand beveiliging.

Tip: plak een sticker van de alarmcentrale op het raam van je kantoorpand, duidelijk in het zicht. Deze sticker vertelt criminelen dat je een goed alarm hebt en dat ze beter niet kunnen inbreken. De sticker heeft dan ook een preventieve werking tegen inbraak.

Sla kostbare spullen extra veilig op

Mochten er toch inbrekers in je bedrijfspand terecht komen, dan is het belangrijk dat zij de meest waardevolle spullen niet mee kunnen nemen. Om de meest kostbare spullen op kantoor te beschermen, raden wij je aan in goed kantoormeubilair te investeren.

Heijka Kantoormeubelen levert graag een of meerdere kasten die je af kunt sluiten. In deze kast of kasten kun je alle kostbare spullen in jouw bedrijfspand volledig veilig opslaan, iedere dag weer. Doe de kasten iedere dag op slot voor je naar huis gaat en je weet zeker dat eventuele inbrekers de kostbare spullen in de kast niet mee kunnen nemen. Zo biedt een goede kast van Heijka Kantoormeubelen je net dat beetje extra bescherming tegen die slimme inbrekers.

Vragen? Neem contact met ons op

Wil je meer weten over onze veilige opbergmeubelen voor op kantoor? Neem dan gerust contact met ons op. Wij beantwoorden jouw vragen graag.

Lederen kantoormeubelen? Zorg voor goed onderhoud

Kantoormeubilair Werkplek

Heijka Kantoormeubelen heeft diverse kantoormeubelen van hoogwaardig leer in het assortiment. Deze kantoormeubelen hebben standaard een lange levensduur, maar gaan nog langer mee met het juiste onderhoud. Meer over het onderhoud van jouw lederen kantoormeubelen, lees je op deze pagina. Zo lees je niet alleen waarom goed onderhoud zo belangrijk is, maar ook hoe je jouw kantoormeubelen van leer dan precies moet onderhouden.

Het belang van goed onderhoud

Leer is een natuurlijke materiaalsoort. Het materiaal is stevig en gaat over het algemeen lang mee, maar kan door bepaalde invloeden van buitenaf wel beschadigd raken. Denk hierbij aan het felle licht van de zon. Als jouw kantoormeubel van leer vaak blootgesteld wordt aan de zon, kan het leer uitdrogen. Droogt het leer uit, dan komen er sneller scheuren en andere beschadigingen in. Door het leer goed te onderhouden, voorkom je dit. Kortom, met goed onderhoud verleng je de levensduur van jouw lederen kantoormeubelen.

Tips om je lederen kantoormeubelen te onderhouden

Natuurlijk wil je zo lang mogelijk gebruik kunnen maken van jouw lederen kantoormeubelen van Heijka. Wij helpen je graag een handje om jouw kantoormeubelen goed te onderhouden, zodat je de levensduur van de meubelen inderdaad flink kunt verlengen. Dit doen we door een paar onderhoudstips voor je op een rijtje te zetten.

Tip 1: maak het leer regelmatig schoon

Een gemakkelijke manier om de levensduur van jouw lederen kantoormeubelen te verlengen, is door de meubelen regelmatig oppervlakkig schoon te maken. Dit doe je met een licht vochtige doek. Is het leer stoffig of zitten hier bepaalde viezigheden op? Dan veeg je hier met de doek overheen. Nu ziet het meubel in kwestie er weer zo goed als nieuw uit.

Tip 2: vermijd de zon

Zoals al eerder vermeld, kan het leer van jouw meubelstuk uitdrogen als het materiaal te vaak wordt blootgesteld aan de felle stralen van de zon. Om de levensduur van je lederen meubelstuk te verlengen, raden wij je aan om de zon zo veel mogelijk te vermijden. Het is niet erg als de zon af en toe op je lederen bank schijnt, maar je kunt je bank beter niet bij het raam, in het felle zonlicht neerzetten. Kies je voor de juiste plek in je interieur, dan gaat dat mooie meubelstuk veel langer mee.

Tip 3: behandel het meubelstuk met lederwas

Is het leer toch uitgedroogd, bijvoorbeeld door de zon of simpelweg door veelvuldig gebruik? Neem dan een lederwas om het lederen meubelstuk te behandelen. Lederwas is een vettige substantie die uitgedroogd leer weer laat stralen. Vaak is het al voldoende om een enkele laag was aan te brengen op uitgedroogd leer, maar bij ernstige uitdroging kun je ook meerdere lagen aanbrengen. Met een beetje lederwas laat je dat meubelstuk op kantoor weer echt stralen, vele jaren lang.

Een toekomstbestendig kantoor: 4 tips voor het inrichten

Om je kantoor opnieuw in te richten, moet je een bepaalde investering doen. Dit kan een kleine investering zijn bij een kleine make-over, maar het kan ook om een grote investering gaan. Of je nu veel of weinig geld investeert in je nieuwe kantoorinrichting: je wil zo lang mogelijk kunnen profiteren van deze investering. Daarom is het erg belangrijk jouw kantoor toekomstbestendig in te richten.

Heijka Kantoormeubelen helpt je hier graag bij. Dit doen we door in dit artikel vier tips op te sommen die jou helpen je kantoor zo toekomstbestendig mogelijk in te richten.

Betrek je medewerkers bij de make-over

Je medewerkers moeten uiteindelijk in je nieuwe kantoor werken. Het is dan ook erg belangrijk dat zij tevreden zijn met de make-over van je kantoorruimte. Wij raden je aan door je medewerkers bij de make-over te betrekken, bijvoorbeeld door hen te vragen wat zij van de nieuwe kantoorinrichting verwachten en aan welke eisen de nieuwe inrichting moet voldoen. Je hoeft niet alle tips van je werknemers door te voeren in de nieuwe kantoorinrichting, maar houd in ieder geval wel rekening met hun wensen.

Creëer flexibele werkplekken

Steeds meer bedrijven werken met freelancers, uitzendkrachten en parttimers. Is dit bij jouw bedrijf ook het geval of ben je van plan in de toekomst meer met freelancers, uitzendkrachten en/of parttimers te gaan werken? Creëer dan enkele flexibele werkplekken. Wil je jouw kantoor helemaal inrichten volgens Het Nieuwe Werken, dan maak je alle werkplekken in de werkruimte flexibel.

Koop flexibele kantoormeubelen

Je kunt misschien wel een beetje voorspellen hoe de toekomst van jouw bedrijf eruit ziet, maar je hebt zeker geen glazen bol. Je weet simpelweg niet hoeveel medewerkers je over een jaar of vijf hebt en hoe je jouw kantoor op dat moment het beste in kunt richten. Daarom raden wij je aan om flexibele kantoormeubelen te kopen, ofwel kantoormeubelen die je op meerdere manieren kunt gebruiken en bovendien erg gemakkelijk kunt verplaatsen. Zit je over een paar jaar ineens met veel minder of juist veel meer personeel, dan kun je jouw kantoorinrichting hier in ieder geval goed op aanpassen.

Gebruik zo veel mogelijk mobiele apparaten

Er wordt steeds meer met mobiele apparaten gewerkt en in de toekomst zal het aandeel van mobiele apparaten als smartphones, tablets en laptops nog groter zijn. Richt je jouw kantoor opnieuw in? Dan raden wij je aan om direct al die vaste toestellen en desktops te vervangen door smartphones en laptops. Met deze mobiele apparaten richt je jouw kantoor namelijk op en top toekomstbestendig in. Ben je toch bezig met die nieuwe inrichting, dan kun je net zo goed een stapje verder gaan en ook de hardware op kantoor vervangen.

Je kantoor inrichten: zelf doen of iemand inhuren?

Je bent al een tijdje ontevreden over de inrichting van je kantoor. Na een tijdje twijfelen, heb je besloten dat je jouw kantoor opnieuw wil inrichten. Nu kun je ervoor kiezen dit zelf te doen, maar je kunt ook een expert inhuren om de make-over van jouw kantoor te realiseren.

Weet je niet zo goed op welke manier je jouw kantoor het beste opnieuw kunt inrichten? Dan helpen wij je graag de juiste keuze te maken. Op deze pagina lees je waarom het zelf inrichten van je kantoor interessant kan zijn, maar ook waarom je er toch voor kunt kiezen om een expert in te huren voor het realiseren van je nieuwe kantoorinrichting. Lees dit artikel door en je kunt gemakkelijker bepalen hoe jij die kantoorinrichting make-over het beste kunt realiseren.

Zelf je kantoor inrichten

Richt je jouw kantoor zelf in, dan bespaar je een hoop geld. Het inhuren van een kantoorinrichting expert is namelijk niet gratis. Daar komt nog bij dat je bij het zelf inrichten van je kantoor de touwtjes volledig in handen houdt. Je kiest zelf welke kleuren er op de muur komen, welke meubelen je op kantoor wil neerzetten en welke accessoires jouw kantoorinrichting compleet moeten maken.

Het nadeel van het zelf inrichten van je kantoor, is dat dit niet zo gemakkelijk is als je denkt. Zeker als je een kantoor met een afwijkende vorm, een heel groot oppervlak of juist een heel klein oppervlak in moet richten, kom je voor een lastige klus te staan.

Je kantoor laten inrichten door een expert

Laat je jouw kantoor inrichten door een expert, dan weet je zeker dat het eindresultaat prachtig zal zijn. Een expert weet precies hoe jouw kantoorruimte professioneel, representatief en mooi ingericht kan worden. Ook weet een specialist hoe je een kantoor inricht als productieve werkomgeving. Daarnaast bespaar je veel tijd als je een expert inhuurt voor het inrichten van je kantoor. Heb je het al hartstikke druk, dan is dit zeker een voordeel te noemen.

Het nadeel van het inhuren van een expert, is dat dit geld kost. Het veranderen van je kantoorinrichting is al een investering en deze wordt nog groter als je een kantoorinrichting expert inhuurt om de make-over te realiseren.

Een mooie kantoorinrichting met Heijka Kantoormeubelen

Of je nu wel of geen expert inhuurt voor de make-over van je kantoor: Heijka Kantoormeubelen staat voor je klaar. Wij verkopen hoogwaardige, comfortabele en professionele kantoormeubelen en kantooraccessoires. Met onze meubelen en accessoires geef je jouw werkruimte de mooiste make-over, met of zonder de hulp van een kantoorinrichting specialist.

Je kunt de kantoormeubelen en kantooraccessoires die we op dit moment verkopen, bekijken in onze online catalogus. Wil je meer weten over een van onze kantoormeubelen of kantooraccessoires? Neem dan gerust contact met ons op. We beantwoorden jouw vragen graag.


Productief blijven in de hete zomermaanden: 5 tips

De meeste mensen nemen één, twee of drie weken vrij in de hete zomermaanden. Dit betekent dat ze de rest van het warme seizoen gewoon aan het werk zijn. Dit is op zich geen straf, maar het kan wel vervelend zijn om te moeten werken als het écht ontzettend heet is. Wordt het vandaag weer zo’n hete dag? Bereid je dan goed voor op je werkdag door dit artikel door te lezen. Op deze pagina geven we namelijk vijf tips om productief te blijven in de hete zomermaanden.

Tip 1: drink extra veel

Wie productief wil werken, moet altijd veel drinken. Door voldoende te drinken, blijf je namelijk energiek, fit en fris. Als het warm is buiten (en dus op kantoor), is het belangrijk om extra veel te drinken. Bij hoge temperaturen verlies je namelijk meer vocht, simpelweg omdat je meer zweet. Het vocht dat je verliest door te zweten, moet je extra drinken om productief te blijven. Drink je te weinig? Dan is het niet alleen lastiger om productief te blijven werken, maar kun je bovendien flinke hoofdpijn krijgen.

Tip 2: blijf rustig

Als het ontzettend warm is, is het belangrijk om rustig te blijven. Wind je je op over die ene belangrijke klant, de deadline die steeds dichter in de buurt komt of je leverancier? Dan krijg je het vanzelf nog warmer. Voel je dat je je ‘cool’ verliest? Neem dan even pauze en je wordt vanzelf rustiger. Echt gestrest worden is in ieder geval geen aanrader als het zo ontzettend warm is.

Tip 3: neem wat vaker een pauze

Als het warm is, moet je lichaam hard werken om de lichaamstemperatuur op peil te houden. Dit kost extra energie. Om geconcentreerd te blijven werken in de hitte, ben je bovendien meer energie kwijt. Daarom mag je best wat vaker pauze nemen als het warm is buiten. Je hebt het simpelweg nodig! En als je je pauze gebruikt om ijsjes te halen voor je collega’s, zijn zij ook weer blij.

Tip 4: begin wat vroeger

Als je een ochtendmens bent, raden wij je aan gewoon wat vroeger naar kantoor te komen. In de vroege ochtend is het namelijk nog niet zo heet op kantoor en dit betekent dat je veel beter kunt werken. Als het dan echt warm wordt in de middag, ben jij alweer bijna klaar met werken. Dit betekent dat je naar huis kunt gaan als de hitte bijna ondraaglijk wordt. Bijkomend voordeel: als je vroeg begint, kun je nog even van de zon genieten in de middag. Je hebt al je werk al gedaan voor die dag en verdient wel een ijsje in het zonnetje.

Tip 5: trek de juiste kleding aan

Als je in je zwembroek op kantoor verschijnt, is je baas hoogstwaarschijnlijk niet blij. Toch kun je je kleding best aanpassen als het warm is. Wij raden je aan geen strakke kleding te dragen als het warm is, want hier ga je extra in zweten. Ook kun je beter lichtgekleurde kleding aantrekken. Tot slot: kies voor luchtige kleding en je raakt minder snel oververhit.