De economie achter ergonomie: wat kost het nu echt?

Ergonomie wordt als steekwoord steeds meer gehoord binnen bedrijven, en daar is een ontzettend goede reden voor. Steeds meer bedrijven komen erachter dat het personeel aanzienlijk beter functioneert op het moment dat er rekening gehouden wordt met ergonomie.

Ergonomie is voor veel bedrijven nog steeds een nieuw aspect binnen het samenstellen van de beste kantooromgeving. Het is dan ook niet vreemd dat er nog steeds ontzettend veel vragen zijn. Wij helpen u graag met het beantwoorden van deze vragen, daarom hebben wij voor u een speciale pagina met meer informatie over ergonomie opgesteld.

Daarbij willen wij u nog verder helpen met een van de belangrijkste vragen die vaak voorbij komt als het gaat om ergonomie: wat zijn de kosten? Om u een beter beeld te geven van de kosten waar u rekening mee moet houden, geven wij u in dit artikel globale informatie over de kosten. Doordat de kosten van ergonomie in iedere situatie anders zijn opgesteld, proberen wij u door middel van enkele globale kernpunten een beter inzicht te geven.

De prijs van ergonomie

Bij ergonomie draait het om het samenstellen van een goede werkplek waarbij het personeel niet langer last zal hebben van vervelende klachten in de nek, rug en schouders. Doordat ergonomisch kantoormeubilair een juiste zithouding stimuleert, worden de genoemde klachten aanzienlijk minder vaak ervaren. Dit heeft onder andere te maken met de manier waarop de bureaustoel is opgesteld, hoe hoog het bureau staat en welke andere ergonomisch accessoires er op een werkplek worden gebruikt.

De kosten van de gemiddelde ergonomische bureaustoel hangt onder andere af van de specifieke eisen van een personeelslid. Het is gebruikelijk dat bedrijven kijken naar de specifieke wensen van werknemers, waarbij vooral wordt gelet op de klachten die zij op dit moment ervaren. Een werknemer met nekklachten als gevolg van een te hoog bureau heeft bijvoorbeeld baat bij een bureaustoel die hoog kan worden ingesteld (of juist een bureau dat lager kan worden ingesteld).

Iedere werknemer is anders, dus ook iedere werkplek is anders. Doordat er steeds meer ergonomische kantoormeubelen op de markt komen die bijzonder eenvoudig op ieder persoon zijn af te stemmen, is het gelukkig allemaal aanzienlijk eenvoudiger om voor een groot aantal medewerkers tegelijkertijd nieuwe werkplekken samen te stellen.

De prijs van ergonomisch advies

Als u aan de slag gaat met het vervangen van uw huidige kantoormeubilair en hierbij ergonomisch kantoormeubilair wilt inzetten, dan raden wij u aan om in gesprek te gaan met een ergonomisch adviseur. Een adviseur helpt bij het samenstellen van een plan om de huidige kantoormeubelen te vervangen. Deze kijkt onder andere naar de behoeftes van het personeel en de manier waarop het nieuwe kantoormeubilair ideaal past binnen de kantooromgeving die u al heeft gecreëerd.

Ergonomisch advies is onmisbaar op het moment dat u uw huidige kantoormeubilair wilt vervangen voor ergonomisch kantoormeubilair. Daarom verbinden wij u graag met onze collega Corné, die u kan voorzien van het juiste advies op het gebied van ergonomie. Neem vrijblijvend contact op met Corné via corne@heijka.nl of bereik ons telefonisch op 013 – 53 40 402.