Investeren in ergonomische kantoormeubelen: 6 handige adviezen

Ergonomie; steeds meer bedrijven maken er een kernpunt van binnen de organisatie. Als u op dit moment bezig bent om uw bedrijf verder te laten groeien, en inziet dat ergonomie een belangrijk kernpunt is, dan kunt u hier maximaal in investeren.

Toch is nog niet bij iedereen bekend waar nu op moet worden gelet als er nieuwe ergonomische kantoormeubelen in het bedrijfspand moeten komen. Wij voorzien u in dit artikel daarom graag van 6 handige adviezen die u zullen helpen om de juiste keuze te maken.

1: Weet dat ergonomie zich uitbetaalt

Veel bedrijven kijken op tegen de prijzen van ergonomische kantoormeubelen. Dit heeft onder andere te maken met het feit dat ergonomische kantoormeubelen een hogere prijs hebben dan de standaard kantoormeubelen die bij vrijwel iedere kantoorgroothandel verkrijgbaar zijn. Deze visie klopt echter niet: ergonomische kantoormeubelen zijn beter voor de zithouding van uw werknemers en zorgen voor een hogere productiviteit. Iedere investering die u in ergonomie doet betaalt zich daarom uiteindelijk altijd uit.

2: Ga verder dan alleen het bureau

De overstap naar ergonomische kantoormeubelen is eenvoudig gemaakt; toch is het van groot belang dat u verder kijkt dan de standaard veranderingen die de meeste bedrijven doorvoeren. Een ergonomisch bureau is niet voldoende om de volledige werkvloer om te zetten. Let hierom ook op ergonomische bureaustoelen, monitorarmen, ontvangstmeubelen en zelfs vergadermeubelen.

3: Praat met uw medewerkers

Het samenstellen van een nieuwe werkplek vereist de juiste input. Het is hierom van belang dat u samen met uw medewerkers praat om te kijken welke wensen en behoeftes zij bij de nieuwe werkplek hebben. Als een medewerker aangeeft nekklachten te hebben dan is het handig te investeren in monitorarmen. Geeft een medewerker aan rugklachten te hebben? Dan is het juist goed om een sta-zit-bureau aan te raden.

4: Maak een ruim budget beschikbaar

Door de hogere kosten die ergonomisch kantoormeubilair met zich meebrengt is het van belang om het juiste budget vrij te maken. U wilt het beste aan uw medewerkers bieden, en dat betekent dat er meerdere ergonomische kantoormeubelen per werkplek moeten worden aangeschaft. Dit kan aanzienlijke kosten met zich meebrengen, maar zal zich uiteindelijk volledig uitbetalen.

5: Laat u goed adviseren

Door middel van een duidelijk adviesgesprek is het bijzonder eenvoudig om de beste ergonomische kantoormeubelen voor uw medewerkers uit te kiezen. Ergonomische adviseurs kennen de juiste factoren die invloed hebben op de zithouding van medewerkers, en kunnen een duidelijk plan samenstellen dat inspeelt op de verbetering van ergonomie op de werkplek.

6: Stel ergonomische doelen vast

Als u op dit moment een lage investering kunt doen dan is het handig om ergonomische doelen te stellen. Begin in eerste instantie met één werkplek voor één werknemer, en kijk op basis van de mening van deze werknemer of het ook voor andere werknemer interessant is om een eigen ergonomische werkplek in te richten.

Direct vrijblijvend advies!

Leer direct meer over de mogelijkheden van ergonomische kantoormeubelen op uw werkvloer. Wij staan altijd voor u klaar om u vrijblijvend te adviseren en te helpen de beste ergonomische werkvloer samen te stellen. Neem direct contact met ons op >>