Tips om uw concentratie te verbeteren en te verlengen

Gedurende de werkdag is de concentratie waarmee u aan het werk kunt van groot belang voor de totale werkzaamheden die u uitvoert. Wij weten hoe belangrijk het is dat u uw takenlijst voor de dag volledig kunt afronden. Het is zonde als u de dag moet eindigen met een groot aantal overgebleven taken op uw takenlijst, want dit zorgt voor onnodige stress en leidt morgen alleen maar tot een veel te lange takenlijst.

 

In dit artikel vertellen wij u daarom meer over het verbeteren van uw concentratie, zodat u iedere dag het maximale uit uw dag kunt halen. Dit heeft niet alleen voordelen op het gebied van productiviteit, het helpt daarbij ook aan een betere gezondheid. Dankzij het grote aantal mogelijkheden op het gebied van concentratie is het bovendien erg eenvoudig om ook echt het beste hieruit te halen.

 

Begin met de belangrijkste taken

 

De belangrijkste taken op de werkdag kunnen het beste vroeg in de ochtend worden uitgevoerd. Dit draagt bij aan een productieve werkdag, want u hoeft de rest van de dag niet meer tegen deze taken op te kijken. Hoe eerder op de dag u de taken kunt uitvoeren, hoe zekerder u kunt zijn dat u ook de andere taken op uw takenlijst kunt blijven uitvoeren. De belangrijkste taken kunnen daarom ook het beste volledig in de ochtend uitgevoerd worden. Zo kunt u aan de lunchtafel zitten en met een goed gevoel aan de lunch beginnen.

 

En na een goede lunch kunt u door met de andere taken op uw lijst, de minder belangrijke taken van die dag. U kunt deze taken het beste opsplitsen in sessies van 20 tot 30 minuten, waarin u met volledige focus aan deze onderdelen werkt. Dit houdt tijdens iedere sessie in dat u het beste de telefoon kunt uitzetten, de e-mailnotificaties uitschakelt en alle andere afleidingen ook zo veel mogelijk voorkomt. Deze onderdelen bieden uzelf de rust om de maximale focus aan te houden en zo het beste uit iedere werkdag te halen.

 

Let goed op uw middagvoeding

 

Daarbij is het ook aan te raden om de beste voeding te eten gedurende de werkdag. Een goede lunch biedt het beste begin voor de middag van uw werkdag. Hierbij moet u er vooral rekening mee houden dat u een lichte maaltijd eet, omdat deze gemakkelijk verteerbaar is. Dit betekent dat uw maag en het spijsverteringssysteem minder energie verbruiken, waardoor uw brein uiteindelijk de meeste energie overhoudt om maximaal te presteren.

 

Wij raden tijdens de lunch aan om een goede salade te eten, welke boordevol vitaminen en mineralen zit. Een salade is eenvoudig te verteren en biedt ook talloze belangrijke stoffen voor een goede hersenwerking. Zo is een salade met spinazie, avocado, zalm en andere groenten een ideale lunch op een dag waarop u in de namiddag nog veel werk moet uitvoeren. Deze salade maakt het eenvoudig om echt het maximale uit uw middag te halen, zonder met een hongergevoel te kampen. Hiermee behoudt u de maximale concentratie en wordt het bijzonder eenvoudig om al uw werk uit te voeren.

 

Drink voldoende koffie en water

 

Het is raadzaam om gedurende de dag drankjes te drinken die bijdragen aan de juiste hersenwerking. Dit zijn vooral drankjes die stoffen bevatten die het brein nodig heeft om de focus vast te houden. Koffie bevat bijvoorbeeld cafeïne, een stof die bewezen bijdraagt aan het verbeteren van de focus. Daarbij is water onmisbaar gedurende de dag, omdat dit bijdraagt aan een gezonder lichaam; en tenslotte zorgt een gezond lichaam voor een gezond brein.