Tools om te gebruiken in een documentloze werkplek

Werkplek

Google Drive – online opslag van documenten

Via Google Drive is het bijzonder gemakkelijk om toegang te krijgen tot administratie, presentaties, rapporten en nog veel meer. U kunt het zien als een online opslag van al uw Word-, Excel- en Powerpoint-bestanden. Daarbij kunt u ook video’s, audiofragmenten en PDF-bestanden opslaan. Google Drive is overal bereikbaar, zowel op de computer als op mobiel. En dat betekent onder andere dat u uw bestanden altijd met u mee kunt nemen, en deze overal kunt downloaden.

Wunderlist – online to do-lijsten

Iedereen gebruikt tegenwoordig een to do-lijst op overzichtelijk te zien welk werk er op een dag uitgevoerd moet worden. En dat heeft onder andere tot gevolg dat er stapeltjes met lijstjes op het bureau komen te liggen. Wunderlist is gelukkig een bijzonder gemakkelijke oplossing die helpt om het overzicht te bewaren. Door middel van een online to do-lijst weet u exact welke werkzaamheden u vandaag moet uitvoeren, voor welke projecten u aan de slag gaat en welke deadlines er bij deze werkzaamheden zijn gesteld. Zo wordt het een stuk gemakkelijker om al uw werkzaamheden uit te voeren.

Sunrise – online plannen en een online agenda

Het is niet gemakkelijk om voor altijd vaarwel te zeggen tegen uw online agenda. Sunrise Calendar maakt het gelukkig allemaal een stuk minder lastig. Door middel van een online kalender kunt u al uw werkzaamheden plannen en wordt het bijzonder eenvoudig om het overzicht te bewaren. Zo voorkomt u niet alleen dat u gedurende de dag vergeet wat het volgende op uw agenda is, u zorgt er ook nog eens voor dat u uw agenda altijd bij de hand heeft via een smartphone.

Exact Software voor administratie

Met de online software van Exact wordt het een stuk gemakkelijker om uw administratie op de juiste manier uit te voeren. De software helpt om in een handomdraai offertes en facturen aan te maken, zodat u hier niet langer veel moeite voor hoeft te doen. Aan het eind van iedere maand krijgt u een mooi overzicht van de administratie en kunt u direct kijken welke bedragen u voor uw belastingaangifte moet invullen. Exact maakt administratie en boekhouden een stuk gemakkelijker, en daar plukt u uiteindelijk de vruchten van.

Laat de tools u helpen

U hoeft vandaag de dag echt niet alles zelf meer te doen. Een documentloos kantoor is niet langer ver van ons verwijderd. Gebruik bovenstaande tools om het overzicht te bewaren en te zorgen dat u altijd weet waar u aan toe bent.