Zo houdt u uw personeel productief tijdens een kantoorverhuizing

Team-werkplek-4-poot

Na langere tijd in uw huidige kantoorpand te hebben gezeten, is het tijd om naar een andere locatie te verhuizen. Een verhuizing brengt ontzettend veel logistieke aspecten met zich mee, waardoor het een tijdrovende klus kan worden. Daarnaast moet u ook nog eens kijken wat u kunt doen om te zorgen dat uw personeel gewoon aan het werk kan blijven terwijl de verhuizing plaatsvindt.

Wij weten hoe moeilijk het kan zijn om een kantoorverhuizing te regelen, en voorzien u in dit artikel daarom graag van een aantal adviezen die bijdragen aan een voorspoedige verhuizing. Zo bespaart u niet alleen tijd, u kunt hiermee ook nog eens zorgen dat uw medewerkers ontzettend productief blijven en dat de gebruikelijke bedrijfsprocessen op juiste wijze blijven draaien.

Is het tijd voor nieuw kantoormeubilair?

Een groot aantal bedrijven kiest ervoor om bij een verhuizing ook direct over te stappen op nieuw kantoormeubilair. Dit is een zeer voordelige optie op het moment dat u gaat verhuizen, want hiermee voorkomt u dat het personeel voor langere tijd een zeer onproductieve tijd meemaakt. Door het nieuwe kantoormeubilair al op de nieuwe locatie te plaatsen, zorgt u dat het personeel hier gewoon productief aan het werk kan.

Het aankopen van nieuw kantoormeubilair scheelt dan ook ontzettend veel tijd. Daarbij kunt u kantoormeubilair inzetten om te zorgen dat de gemiddelde productiviteit van uw medewerkers omhoog schiet. Dankzij ergonomisch kantoormeubilair zorgt u voor de juiste zithouding voor uw personeel, zodat zij niet langer vervelende lichamelijke klachten ervaren, en daardoor aanzienlijk productiever zullen zijn.

Hoe staat het verhuisschema ervoor?

Het is gebruikelijk om tijdens een kantoorverhuizing een specifiek schema op te bouwen waarin is opgenomen op welke dagen bepaalde onderdelen worden opgeleverd, vervoerd, ingepakt of opgezet. Dankzij een goede planning kunt u het aanzienlijk eenvoudiger maken om de beste dagen uit te kiezen en hiermee zo min mogelijk overlast voor uw bedrijf en uw personeel te ervaren.

Ga daarom altijd in gesprek met het verhuisbedrijf om te zorgen dat de kantoorverhuizing op de juiste manier kan worden uitgevoerd. Het verhuisbedrijf kan eventueel al een verhuisschema voor u opmaken. Let hierbij wel altijd goed op dat u het schema aanpast op basis van de oplevering van het nieuwe kantoormeubilair, zodat uw personeel niet op een kantoor aankomt waar het meubilair op dat moment nog mist.

Zorg snel voor de juiste voorzieningen

Niet alleen kantoormeubilair is essentieel om uw medewerkers zo productief mogelijk te laten werken. Er zijn nog diverse andere aspecten die invloed hebben op de mate van productiviteit. Denk hierbij aan de drankjes die het personeel nuttigt. Uit onderzoek blijkt dat medewerkers die koffie, groene thee en water drinken aanzienlijk productiever zijn dan medewerkers die de hele dag suikerrijke drankjes drinken. Het is hierom raadzaam om te zorgen dat uw personeel eenvoudig deze drankjes kan krijgen, want dit voorkomt dat u op termijn te maken krijgt met minder productiviteit bij uw personeel.