Zo voorkomt u een dip aan het eind van de dag

Werkdag

Drink een klein bakje koffie of thee

Koffie bevat cafeïne; een middel om een sterkere focus te krijgen. Een klein bakje koffie aan het eind van de dag kan helpen om de laatste uren te overbruggen en het werk af te ronden. Het is hierbij van belang dat u niet teveel cafeïne binnenkrijgt. Dit kan er aan het eind van de dag toe leiden dat u crasht en uw concentratie volledig verdwijnt.

Thee bevat theïne. Dit is gelijk aan cafeïne en komt in een groot aantal theesoorten voor. Drink een kop thee van een theesoort welke rijk is aan theïne, maar probeer ook hier te voorkomen dat u teveel van deze stof binnenkrijgt.

Groene thee

Een kop groene thee bevat relatief weinig theïne en is dus geschikt om bij een middagdip te drinken. Groene thee bevat daarbij L-Theatine; dit is een stof die de alpha-golven in het brein sterker activeert en er zo voor zorgt dat u een stuk relaxter bent tijdens het werk. De combinatie van beiden draagt bij aan een betere productiviteit en voorkomt dat u last heeft van een middagdip.

Plan het meest interessante werk aan het eind van de dag
De meeste mensen plannen het meest interessante werk voor de ochtend. Daar wordt de volledige concentratie in geïnvesteerd, waardoor er weinig energie en motivatie overblijft om aan het eind van de dag de niet interessante taken af te ronden.

Door het meest interessante werk aan het eind van de dag te plannen, kan worden voorkomen dat u een sterke middagdip krijgt. U gaat met meer motivatie aan het werk en hebt daarbij meer plezier in uw werk. Dit draagt bij aan een betere productiviteit en zorgt er ook voor dat u met een tevreden gevoel uw werkdag kunt afsluiten.